Seaside Park Hotel****, Kołobrzeg
Seaside Park Hotel****, Kołobrzeg
Face to face czy hybryda?

Szczegóły aktualności

19
kwiecień 2024
20
kwiecień 2024
15 lutego 2022

Profesjonaliści z branży hotelarskiej i eventowej byli świadkami ogromnych zmian, jakie zaszły na przełomie 2020/2021 roku. Wiele konferencji i kongresów miało charakter wirtualny lub hybrydowy, podczas gdy inne zostały zmuszone do całkowitego odwołania. Rok 2021 przyniósł również wiele ekscytujących zmian w technologii organizacji spotkań stosowanych w hotelarstwie, marketingu cyfrowym, usługach, ale również w trendach podróżniczych. W rezultacie, wielu specjalistów z branży zastanawia się, czego można się spodziewać po konferencjach zorganizowanych w 2022 roku. W niektórych krajach, takich jak Polska, społeczeństwo powoli zaczyna wracać do normalności sprzed pandemii. Wraz z powrotem do normalności możemy przewidzieć powrót do konferencji w cztery oczy i innych wydarzeń organizowanych stacjonarnie. Nie umniejszamy roli wirtualnych spotkań - nie tylko pomogły nam zachować produktywność i jedność w czasie pandemii, ale także uwypukliły dokładnie to, co jest tak skuteczne w spotkaniach osobistych. Jaką formę wybrać i dlaczego? Przedstawiamy zbiór plusów i minusów każdej z form.

1. Konferencje face to face – dlaczego?

Po pierwsze - bardziej przejrzysta komunikacja

Ile razy zdarzyło Ci się, że nie byłeś w stanie rozróżnić tonu odpowiedzi kolegi na wiadomość e-mail? Jednowierszowa odpowiedź, wykrzyknik, mrugający emoji - rozszyfrowanie znaczenia wiadomości tekstowej może być polem minowym, zwłaszcza w przypadku komunikacji między różnymi kulturami lub ponad granicami. Wideokonferencje nie są o wiele lepsze, ponieważ język ciała i inne niewerbalne wskazówki są pomijane. Subtelne zmiany w mimice twarzy, gesty rąk i kontakt wzrokowy - wszystkie te elementy przekazują znaczenie wypowiedzi i pomagają upewnić się, że komunikat mówcy nie zostanie źle zrozumiany.

Po drugie – budowanie więzi i bardziej uważni uczestnicy

Choć prawdą jest, że większość interakcji biznesowych w ubiegłym roku odbywało się online - czy to za pośrednictwem poczty elektronicznej, wirtualnych spotkań, czy mediów społecznościowych - nadal przywiązujemy szczególną wagę do spotkań osobistych. Według badania przeprowadzonego przez Forbes, 84 procent kadry kierowniczej twierdzi, że preferuje spotkania osobiste ze względu na możliwość budowania silniejszych i bardziej znaczących relacji biznesowych. Goście konferencji mogą skupić się na nawiązywaniu kontaktów ze specjalistami z danego sektoru, budowaniu trwałych kontaktów zawodowych, znajdowaniu wskazówek dotyczących organizowania nowoczesnych spotkań lub wydarzeń oraz odkrywaniu sposobów wdrażania nowych, przełomowych strategii w swojej działalności. Niezależnie od tego, jak bardzo starasz się utrzymać zaangażowanie ludzi podczas wirtualnych spotkań, niektórzy uczestnicy są po prostu naturalnie bardziej skłonni do czynnej dyskusji.

Po trzecie – czas i przestrzeń

My – specjaliści sektora hotelowego - tworząc przestrzeń dla Waszych spotkań, dajemy Wam również czas na nieformalne rozmowy, które w bardziej formalnej sytuacji wideokonferencji mogą wydawać się niewłaściwe lub nieszczere. Niezobowiązująca pogawędka o piłce nożnej, jedzeniu lub Netflixie przed lub po spotkaniu w cztery oczy może być równie istotna dla budowania dobrych relacji biznesowych, jak wszystko, co znajduje się w programie spotkania. Na tym polega różnica między SPOTKANIEM a NAWIĄZANIEM KONTAKTU. Klienci, którzy poświęcają czas, aby spotkać się z Tobą osobiście, a nie tylko klikają na link z zaproszeniem, tworzą najsilniejsze relacje biznesowe.

Niezależnie od tego, jak bardzo starasz się utrzymać zaangażowanie ludzi podczas wirtualnych spotkań, niektórzy uczestnicy są po prostu naturalnie bardziej skłonni do czynnej dyskusji.

2. Wydarzenia hybrydowe:

Zacznijmy od tego, że ubiegłe miesiące wymusiły na nas stworzenie nowej przestrzeni i dały nam perspektywy, o których nie wiedzieliśmy lub których nie wypróbowaliśmy wcześniej. Teraz wiemy, że logistycznie wykonalne jest organizowanie i prowadzenie konferencji - w tym dużych konferencji z setkami, a nawet tysiącami uczestników - wyłącznie online.

Wydarzenia hybrydowe w 2022 roku, to mnogość możliwości. Goście takiego spotkania mogą uczestniczyć w nich wirtualnie lub na żywo. Konferencje w takiej odsłonie dają możliwość zgromadzenia profesjonalistów z każdej branży, zorganizowania spotkań i wydarzeń, którymi są zainteresowani nasi klienci. Wszystkie te techniczne trudności, które były tak niemożliwe do pokonania, zostały odsunięte na bok przez Covid. Alternatywne, cyfrowe miejsca otworzyły dostępność w sposób, o którym większość firm mogło wcześniej tylko pomarzyć. Miejsca, takie jak Seaside Park Hotel w Kołobrzegu posiadają infrastrukturę i zaplecze techniczne, odpowiednio przygotowane do organizacji wydarzeń w takiej właśnie formie.  

W badaniach przeprowadzonych wśród uczestników konferencji hybrydowych dotyczących plusów takiej formy spotkania padały bardzo podobne odpowiedzi. Uczestnicy pytani o to, co najbardziej podoba im się w wirtualnych konferencjach w porównaniu z tymi organizowanymi osobiście, odpowiedzieli: wygoda uczestniczenia w spotkaniu w domu lub w biurze, brak konieczności podróżowania (co może pozwolić na większą liczbę osób uczestniczących w konferencji oraz zmniejsza koszt uczestnictwa), a także mniejsze zaległości w pracy stacjonarnej. Wymieniano również mniej oczywiste zalety - brak konieczności noszenia makijażu, czy mniejsza liczba osób rozpraszających uwagę.

Warto podkreślić, że ta nowa technika komunikacji może być owocna, pod warunkiem, że korzystamy z dobrego oprogramowania i sprzętu dedykowanego dla konferencji internetowych. Ponadto użytkownicy muszą być dobrze zorientowani w obsłudze technicznej spotkania online, np. poprzez przesłanie przez organizatora krótkiej agendy z informacją, jak ma ona przebiegać, jak się na nią zapisać oraz dokładne wytyczne, jaki sprzęt powinien posiadać uczestnik, by móc z niej skorzystać. Głównymi wadami tych spotkań jest: niemożność skupienia się i rozproszenie przez pracę, brak możliwości opuszczenia spotkania, brak możliwości nawiązywania kontaktów z innymi uczestnikami oraz brak osobistej interakcji z wystawcami/członkami konferencji.

Podsumowanie:

W miarę jak zaczynamy wracać do naszych przestrzeni biurowych, stare zasady organizowania spotkań twarzą w twarz nie będą już obowiązywać. Zamiast tego, nowe wytyczne dotyczące dystansu społecznego i zmniejszona pojemność sali oznaczają, że będziemy musieli zmienić nasze nawyki, aby współpracować efektywnie i bezpiecznie.

Mówiąc prościej, spotkania osobiste mogą odbywać się wszędzie. Można mieć spotkanie jeden na jeden z klientem podczas spaceru po parku. Można poprowadzić spotkanie wszystkich pracowników w hotelowej sali konferencyjnej. Można przedstawić prezentację na tylnym siedzeniu Ubera. Ale choć można się spotkać niemal wszędzie, niektóre opcje są wyraźnie lepsze od innych.

Dla nas wartością są ludzie, których spotykasz na przerwach, posiłkach, przechodząc z sali do sali - to są te niespodziewane okazje do budowania nowych relacji, których po prostu nie da się uzyskać na ekranie. Podsumowując – czy jest coś bardziej satysfakcjonującego niż, być z ludźmi, dzielić z nimi posiłki, napoje, rozmowy i doświadczenie?

mobile nav bg
Zobacz na mapie

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Hotel Management Services Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 181 B , 02-222, Warszawa , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane